carrera-copacabana.reismee.nl

Dag 16, 17, 18, 19, 20 en 21

Dag 16

Dag 16 geen problemen gehad, lekker gereden. Het was een rit van een dikke 700 km door chili. Wat overigens geen mooi land is. Alles is dor en droog veel zand en heuvels van zand. Gelukkig maar 1 dag in chili.

Dag 17:

Vandaag een vrij korte rit 490 km. Zit alleen de grensovergang van chili naar Peru in. Daar zitten we nu nog ook. De auto is namelijk ingevoerd in chili, daar is hij ook weer uitgevoerd maar nu moet hij nog ingevoerd worden in Peru. Hier zitten we met zijn allen al een paar uur te wachten en het gaat nog wel een aantal uren duren. Veel stempel werk en er is maar 1 man mee bezig terwijl er heel veel personeel loopt. Vanaf de grens gaan we ook een verkorte route rijden naar het hotel, geen regelmatigheidsproeven. Gewoon de snelweg rechtstreeks naar hotel. Er zit ook nog 2 uur tijdsverschil tussen chili en Peru. 2 uur vroeger in Peru.

Groeten vanaf de grens tussen Chili en Peru.

Uiteindelijk pas om 17:30 uur weggereden bij de grens, we hebben wel even gewacht tot de laatste auto ook klaar was. Is toch wel wat veiliger als je met 5 auto's tegelijk oprijdt, want je het laaste stuk rij je toch in het donker. Waren dus pas om 23:30 in het hotel waar we met champagne opgewacht werden. En we konden ook nog wat eten.

Dag 18:

korte rit van 200km op ons eigen houtje. Dus s'morgens eerst even in stadje rondgelopen en daarna op ons gemakje naar het volgende hotel.

Dag 19:

Rit van 629km met 1 regelmatigheid bergopwaarts. Hier moesten we een gemiddelde snelheid van 60 halen. Is ons niet gelukt. De rest van de rit bestond alleen uit asfaltwegen. De natuur veranderd wederom. In droog en dor begint het naar groen te veranderen. Ook minder armoede. Leuke dorpjes waar je doorheengaat. Echter 30 km voor de grens begeeft de hydraulische koppeling het weer (slangetje los en olielekkage). Konden dit wel repareren en rijden maar weer. Dit duurde alleen 400 meter en toen lag het slangetje er weer af. Gebeld met organisatie dat we problemen hebben en gezegd dat we nog een stuk probeerde te rijden zonder koppeling. In de eerste versnelling starten en dan op het goede moment doorschakelen. Dit is gelukt voor 22km toen zat er bus voor ons in een bocht motor sloeg af en we stonden op een heuveltje. Nu kregen we de auto echt niet meer aan het rijden. Gebeld met organisatie waar we stonden en die stuurde jeep om ons naar het hotel in Cusco te slepen.

Dag 20:

Rustdag. Garage opzoeken en auto repareren. Daarna Cusco in. Is een grote oude stad.

Dag 21:

Bezoek aan de Macha Piccu. Verborgen stad. Oude Inca stad. Pas in 1926 ontdekt.

gerda

nou hopen dat de laatste 2 weken zonder mankementen gaat..
Zet um op!!!
En geniet ze..............

Rik

He zwaagie
genoeg zand gezien voor de rest van je leven ?
nou maar weer lekker genieten van het mooie leven in zuid amerika
hou hem heel en rijden maar weer voor de laatste loodjes
veel plezier daar met je pa
en doe hem de groeten
daarna gauw weer terug naar mijn zusje want die wacht hier echt wel op je
de mazzel groetjes Rik

gerda

hey moppie,

wat hebben jij een hoop leuke reacties op je site ruud !!!
echt toppie....
x

nel

he ruud alles goed met jullie?hier alles goed nog 1 week en dan weer thuis bij je 3 vrouwen ze missen je wel hoor,nou veel suc6 de laatste week en geniet er nog maar even van xx nel